ADHD/ADD Fakta tankar Headline Animator

fredag 23 juli 2010

Farmor har somnat in

Min kära farmor somnade in här om dagen efter en stroke. Jag längtar å saknar dig så mycket farmor. Du blev 87 år. I flera år tog du hand om din mamma som också fick en stroke, samtidig som du jobbade i sjukvården. Sedan tog du hand om farfar i 10 år samtidigt som du jobbade i vården. Fick du någonsin ta hand om dig själv farmor?! Unna dig nåt!

Mina minnen när jag var liten och låg i eran säng. Vaknade på morgonen med frukosten serverat. Kokt ägg å en smörgås med honung. Inte löskokt, inte hårdkokt utan mellankokt skulle jag ha mitt ägg. Å en matsked tran ( fiskolja ) som jag avskydde, men som jag i dag är tacksam för att jag fick. Våra skidturer i marka i Trondheim. Våra smygande turer till bingohallen. För du älskade å spela bingo!

Jag klarar inte av å skriva mera nu farmor, men jag vet att vi en dag kommer att ses. Vila i frid å ta hand om dig där du befinner dig nu. För du förtjänar det. För du är och var värdens bästa farmor!Ängel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar