ADHD/ADD Fakta tankar Headline Animator

torsdag 20 maj 2010

Västerviks psykriatiska avdelningar är under all kritik

Har varit med om en hel del brister på psykriatiska avdelning 24 på Västerviks sjukhus. För det första så  uppsöker dom ingen kontakt med patienterna när dom mår dårligt. Där kan man ligga inne på sitt rum en hel dag utan att personalen kommer in. Många patienter har svårt med kontakt, å då menar jag ta kontakt med personalen när dom mår dårlig. Det har varit tillbud där en patient har försökt hänga sig inne på avdelningen.

Man kan fråga sig vad personalen är till för. Utfodring och medicindelning?! Det värkar inte bättre. Jag ville prata av mig med en personal senast jag var där för att undgå behovsmediciner. Tycker det är bättre att snacka. Men dom sket fullständigt i det!!!

Värkar vara smärtsamt för dom att jag har jobbat i samma yrke, på Huddinge sjukhus. Jag vet tydligen och kan yrket så jag blir “jobbig”. Jag blir ett besvär. Men skit samma. Skärpning!!! Innan något allvarligt händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar