ADHD/ADD Fakta tankar Headline Animator

måndag 30 augusti 2010

Concerta triggade igång mitt gamla missbruk

Efter att medicinerat med concetra ett tag märkte jag att mitt gamla missbruks-beteende smög sig fram. Jag kom ganska snabbt på att man kunde tugga concertan för att få " kicken " som jag förr var så van vid som gammal missbrukare av amfetamin. Av en tillfällighet blev jag avslöjat när jag låg inne på en avdelning på Västervik sjukhus. Där kom en sjuksköterska som rakt på sak frågade eller rättare sagt sa att "det är bara å säga det som det är att du missbrukar din medicin ". 
Som den 
gamla missbrukaren " sa jag att det gör jag visst inte det ". Men han gav sig inte så jag sa det som det var och gick in till läkaren som satt å väntade på mig. Jag var livrädd för att få en utskällning, men det fick jag inte. Han sa att min concerta hade blitt utsatt. Jag blev glad å började nästan gråta när jag tackade honom för att han satte ut concertan. Äntligen kunde jag få ett liv i lugn utan att bara tänka på nästa gång jag skulle hämta min medicin. Hela min vardag gick åt att tänka på detta. Läkaren berättade förr mig att många f.d missbrukare tyckte det var skönt att bli av med concertan så jag var inte ensammän om problemmet till min lättnad.   

I dag medicinerar jag med strattera och det är jag tacksam för . Jag tänker knappt på att jag ska tänka på nästa gång jag ska hämta min medicin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar