ADHD/ADD Fakta tankar Headline Animator

lördag 13 mars 2010

Förvaltare i all ära men låt dig inte luras

Min förra detta förvaltare Lars Häggblom I Tumba var min förvaltare i 1 år och det kunde ta flera månader innan jag kunde nå honom. Redovisningen som skulle lämnas in 2008 sket han i. Nu har han varit i tingsrätten å fått ett vite edligt kapitel 16 paragraf 13 i föreldrarbalken på 2500 kr om han inte lämnar in redovisningarna. För det var inte bara jag som blev drabbad.
Tycker det är rent ut sagt att det är för jävligt att personer som får ett sådant förtroendeuppdrag inte bryr sig. Det här handlar om att ta ansvar för människor. Det är ett jätteviktigt uppdrag att vara förvaltare. För personen som har en förvaltare har ingenting att säga till om.
Det här är inte första gången detta har hänt i Sverige och det kommer säkert inte att vara den sista.
Men en sak är säkert! Lars häggblom kommer att bli stämt i tingsrätten av mig och skadestånd ska betalas enligt föreldrarbalken kapitel 12 paragraf 14.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar