ADHD/ADD Fakta tankar Headline Animator

måndag 18 oktober 2010

kaos på Psykiatriska öppenvården i Vimmerby

Nu har det verkligen slagit runt inne på öppenvården i Vimmerby. Sedan 2 läkare slutade samtidigt ( något som kom som en överraskning över en natt ) för en månad sedan har det varit rena rama kaoset där inne. Jag var i kontakt med dom där inne för ungefär 1 månad sedan för att få en läkartid. Jag fick besked att det skulle skickas ut en kallelse, men den har fortfarande inte kommit.

Att 2 hyr-läkare slutar samtidigt efter att deras kontrakt hade gott ut det kan jag förstå. Men att dom inte har blivit ersatt det fattar jag inte. Allt handlar om pengar i dag. Hyr-läkare eller kontrakt läkare som kräver skyhöga löner för att få stanna tänker bara på sig själva och framförallt pengar och åter pengar. I slutändan är det vi patienter som får lida av detta och självklart också personalen som blir nedringt av oss patienter som behöver nya recept. Stressnivån blir hög – om det inte vore nog för oss som lider av detta redan.

Jag själv behövde ändra på min medicinering här i fredags av olika anledningar. När jag kom i dag för att hämta min medicin fick jag till min stora överraskning besked om att läkaren som skulle komma i dag och vara resten av veckan på mottagning inte dök upp. Då blir jag hänvisat till psykakuten i Västervik om jag ville träffa en läkare. Det är en resa på nästan 2 timmar – och självklart ska man jo sitta å vänta några timmar där också. Något jag absolut inte ville och ska behöva. Vi har våra rättigheter att ha tillgång till läkare på mottagningen.

Detta är en skandal!!! skäms på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar