ADHD/ADD Fakta tankar Headline Animator

lördag 9 oktober 2010

Om livet vore enkelt hade jag inte lyckats

Hade jag gått med en silkeshandske genom livet å sparkat på andra hade jag inte varit den jag är i dag. Mycket av det jag har gått genom och upplevt har jag försökt å ta till mig – både på gott å ont. Vare sig jag har räddat livet på människor då jag har kommit till bilolyckor eller när jag räddade livet på en personal på ett behandlingshem. Eller som jag nu kämpar för – nämligen att få bort stämpeln om att jag har ljugit till min dotter om det ena och det andra ( som hon har hört genom andra vill jag påpeka å detta har inget med henne som person att göra ) som t.f.e att jag blev intervjuat av Tv4 när hon låg i barnvagnen. Denna intervjun blev tagen utanför Huddinge sjukhus. I många år har jag fått höra att detta är en lögn – varför skulle jag ljuga om en sådan sak?! Men iallafall så har jag varit i kontakt med Tv4-arkivet och hört om det fins någon kopia att få på denna intervjun – och det gjorde det. I går skickade dom i väg en dvd-kopia till mig som jag kommer att få på måndag.

Det kostar mig mycket att “kämpa hela tiden” ( inte bara i pengar ). Jag blir ofta frustrerad och ledsen. Ledsen för att jag inte får lite lugn i själen. Frustrerad för jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det som jag ofta mest blir ledsen över är att jag inte får den tiden till mig själv som jag så mycket behöver.

Jag försöker nu förvandla denna ledsna Rune till den Rune jag vill vara. Nämligen lycklig och framförallt att få lugn i själen å ta tid till mig själv. Detta gör jag framförallt igenom att min dröm som fotograf lyckas – å det tror jag nu håller på att hända. På 1990 – talet fotade jag mycket å framkallade själv i mitt lilla badrum som jag knappt kunde vända mig i. Men jag lyckades. Hvarför?! Jo jag är så jävla envis! Jag ger aldrig upp helt enkelt, fast jag har mina svackor så reser jag mig å kör på.

Mycket av det som gör att jag har lyckads tror jag har mycket med min humor att göra. Jag kan vara busig å hitta på saker som ger ett gott skratt. Å ett gott skratt förlänger livet å gör det lättare att leva. Kreativitet är en viktig  sak för mig. Hitta på saker utöver det vanliga är härligt.

Jag är på väg att lyckas nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar